Forsiden Emotional Freedom Techniqe Healing Kurs Priser  

 

Virtuel Gastrisk Band
Virtuel Slankeoperasjon

Vektreduksjon

For å opprettholde varig ønsket vekt må dette til:

1. Fjerning av mentale triggere
2. Sunn kost - riktig mengde
3. Fysiske aktiviteter
4. Vann
5. Glem alle Dietter (hvorfor dietter bare har kortsiktig effekt)

Min tilnærming til varig vektreduksjon inneholder punktene 1-5 ovenfor. jeg bruker bl.a. hypnose, som er en snarvei til å etablere flere av disse punktene i din hverdag. Hypnose er et svært effektivt verktøy for å omprogrammere ditt sinn, og dermed til å etablere bedre spisevaner, og et normalt og avslappet forhold til mat.

Gjennomføring

Dette vektreduksjonsprogrammet er på fem enkelttimer. Den første timen er en inngangstime hvor vi blir enige om hvilke mål vi skal sette oss. De fire neste ukene/timene brukes det hypnose og EFT

Du vil også følges opp et år etter endt program.

Virtuelt Gastrisk Bånd (VGB)

VGB er en ikke-kirurgisk teknikk som gjennom klinisk hypnose overbeviser sinnet om at magen er full etter en viss mengde mat. Man unngår derfor kirurgi (nærmere 100.000 kroner), det er ingen risiko, og ingen pågående medisinsk behandling. Denne behandlingen er fantastisk effektiv og har fått massiv oppmerksomhet fra helsevesenet i Storbritannia. Dette er rett og slett en mental operasjon, der jeg får ditt hode til å tro at magesekken har blitt snørt inn akkurat som ved en fedmeoperasjon.

1. Fjerning av mentale triggere

For de fleste vil dette være det viktigste punktet. Ting vi har opplevd i fortiden preger oss naturligvis. Svært mange mennesker har (uten at de er klar over det, fordi dette er ubevisste prosesser) etablert spisevaner som hjelper dem i å legge lokk på følelser som har oppstått fra tidligere opplevelser. Dette kan stamme tilbake helt fra spedbarnsalder.

Vårt ubevisste sinn har sine måter å håndtere uløste følelser fra fortiden på. Etablering av (u)vaner som å spise vekk ubehagelige følelser er en løsning som gjelder for svært mange mennesker. De færreste er imidlertid klar over at dette er årsaken til at man spiser usunt, eller for mye. Våre metoder løser opp i slike uløste mentale triggere. Det er umulig å oppnå varig ønsket vektreduksjon, dersom slike triggere eksisterer i din mentale hverdag. Våre metoder adresserer slike uløste følelser, og bidrar dermed til at det er enklere å oppnå varig vektreduksjon. CD'ene du får med deg etter behandling, og som du skal lytte til daglig, omprogrammerer ditt sinn, og hjelper deg til å få et avslappet og naturlig forhold til mat. Du begynner å spise slik som vi fra naturens side var ment å skulle spise. Du mater kroppen din, ikke følelsene dine.

2. Sunn kost - riktig mengde

Dette har det vært skrevet mange bøker om. I dag er det lavkarbo som får mye oppmerksomhet. Jeg har ingen sterke preferanser til verken lavkarbo eller andre "metoder". Jeg har fokus på at du skal spise sunn, naturlig mat, og et variert kosthold, slik at du får i deg nødvendige næringsstoffer. Jeg har fokus på at du skal få et avslappet og naturlig forhold til mat. Hos meg får du ingen matforbud, eller dietter. Du kan spise sjokolade eller chips, unntaksvis. Du skal nyte maten, men ha fokus på det sunne, og du spiser mindre enn før (jeg omprogrammerer ditt sinn)

3. Fysiske aktiviteter

Det vil alltid hjelpe å være i fysisk aktivitet. Det er mange fordeler med dette. Du vil naturligvis øke forbrenningen. I tillegg vil du føle deg mer vel (fordi fysisk aktivitet frigjør endorfiner), få mer energi og overskudd, og du får en sunnere og sterkere kropp. Som igjen legger et godt grunnlag for å leve både lenger og bedre. Fysisk aktivitet alene, er imidlertid en dårlig investering, dersom du utelukkende tenker på vektreduksjon.

4. Vann

Ca. 75% av kroppen vår består av vann. Riktig væskebalanse er svært viktig for at kroppen funksjoner og organer skal fungere optimalt. Vann virker dessuten rensende.

5. Dietter (hvorfor dietter bare har kortsiktig effekt)

Når du vil gå ned i vekt ved hjelp av dietter, henvender du deg ikke til det som virkelig er problemet. Vektreduksjonen vil derfor i de aller fleste tilfeller være av begrenset varighet. Så lenge du har fokus, bruker energi og viljestyrke klarer du å holde vekten. Dette blir imidlertid fort slitsomt, og de underliggende årsakene begynner etter hvert å få deg til å spise som før. Punkt nr. 1 ovenfor hjelper deg å fjerne disse underliggende årsakene.

I tillegg blir ditt ubevisste sinn programmert

Det er visse retningslinjer du må følge for å etablere sunne spisevaner. Dette er for så vidt sunn fornuft, som burde være enkel å følge, men ditt ubevisste sinn er som oftest sterkere enn ditt bevisste (der du vet disse tingene fra før). Derfor benytter vi hypnose ved vektreduksjon. Vi forteller ditt ubevisste sinn å ta hensyn til disse retningslinjene. Da vil endringene komme innefra, og du opplever ikke den vanskelige kampen med viljestyrke. Disse retningslinjene er som følger:

  • Spis det du vil (på en behersket måte)
  • Spis når du er fysiologisk sulten (når kroppen vil ha mat, ikke hode)
  • Spis bevisst (spis langsomt, kjenn på smaken)
  • Stopp å spise når du er behagelig mett
  • Drikk vann

 

Timebestilling

Asker:
E-post: kristian@askercoaching.no
Telefon:
41 31 09 66
Føyka Stadion
Kirkeveien 221 b, 1383 Asker


(Trykk på kartet for åpne nytt vindu med større kart)

map

Kjør inn på føykaområdet. Ta til venstre med en gang og kjør tvers over den lille parkeringsplassen foran skateboard-rampene.
Kjør så mellom skateboardrampene og gjerdet mot gressbanen.

Epost: kristian@askercoaching.no       Telefon: 41310966 Copyright 2013 AskerCoaching